97 posts con categoría "Música"

Criatures al "Tradicionàrius a Ràdio 4" presenten el CD "Taumàtrop"

De tant en tant hi ha troballes musicals a partir d'elements simples que donen la mesura de la vitalitat del món folk.  Els músics catalans no es miren el melic i busquen nous sistemes d'expressió en un moment difícil per actuar, publicar discos i aparèixer als mitjans de comunicació.  Això passa quan 30 anys de Tradicionàrius donen fruits.  Mala sort.  Els músics són valents i, sense desanimar-se se, la juguen a propostes arriscades de les que el públic pot gaudir.  Ivó Jordà i Marçal Ramon CRIATURES es van conèixer a l'ESMUC i amb una tècnica de nivell superior ens ofereixen Taumàtrop  un disc que ells qualifiquen de música de cambra amb arrels.

ESCOLTEU AQUÍ EL PROGRAMA SENCER DE RÀDIO 4

********************************************************************************

Jordi Martí Fabra escrivia a SONS DE LA MEDITERRÀNIA

Tothom a jugar

Crònica del concert de Criatures al Tradicionàrius

Gran festa el passat divendres 28 d'abril al CAT de Gràcia. El duet Criatures hi presentava el seu primer disc, Taumàtrop (Picap, 2017), després de guanyar el IX Concurs Sons de la Mediterrània. I no ho van fer sols. Hi va haver molt de joc, molt de trànsit a l'escenari i molts sentiments a flor de pell.
Criatures Foto: Josep Tomàs

En la presentació del concert, el director del Tradicionàrius, Jordi Fàbregas, va recordar que l'embrió deCriatures va ser la trobada que el graller Ivó Jordà i l'acordionista Marçal Ramon van protagonitzar el 2013 a la Taverna del CAT. I encara es va remuntar més enrera per evocar la presentació, al mateix Tradicionàrius, de10 peces per a piano i gralla, una fita en la creació de repertori per a gralla de concert. El concert de Criaturesva suposar una nova i contundent consolidació em aquest sentit. Hi va haver una pila de col·laboradors i l'ambient d'una estrena. El germà d' Ivó, el pianista Nil Jordà, anava amunt i avall de l'escenari coordinant els moviments de tothom...

El duet va començar amb "Recordant una estrella", que és com una alegre obertura, recolzat en la guitarra de Toni Xuclà (productor de Taumàtrop) i el contrabaix de Marcel Casellas. Després va venir el bolero "Enamorado", de Max Havart, i l'estrena mundial d'"El somni d'Ícar", de Jordi Molina, una de les composicions fetes expressament per al disc, amb una melodia que es va il·luminant a mida que avança.

De Jordi Molina també van sonar "Capvespre al Paranà" i "Macedònia". I de Perepau Ximenis, "El Murri", amb aires colombians i txalapartaris inclosos. Molina i Perepau, amb el duet de tenora i diatònic que van engegar fa un temps, són també una baula important d'aquesta estimulant línia 'cambrística' per als instruments de carrer o de taverna.

El duet es va quedar sol i es va asseure per interpretar "Per a tu, Boi", composició en dos moviments de Jordi Fàbregas, i es va tornar a fer acompanyar per presentar "Pluges d'estiu", cançó més pop escrita per Toni Xuclà, que al disc canta Judit Nedermann, però a l'escenari del CAT va interpretar Heura Gaya, un altre dels valors d'aquest folk català que està creixent més enllà de les modes.

  Criatures i tots els col·laboradors del concert Foto: Josep Tomàs

La sardana "Somni", de Manel Saderra Puigferrer, va ser especialment aplaudida. És curiós que en una peça que ha brillat amb l'exuberància de la cobla sigui on més llueix l'especial estil, introspectiu, delicat i essencial, dels Criatures.

Després del somni mínim, viratge al frenesí balcànic a amb tota una fanfara acompanyant "Paradís" i a la fantasia misteriosa de "Moixama, tramussos i aladrocs", de Marcel Casellas, que va passant per tota mena d'ambients.

"I com llueix", composició de Marçal Ramon i arranjaments d'Ivó Jordà, repren aquesta senzillesa alegre que ja és marca de la casa amb l'alegria d'un vals musette i noves col·laboracions, en aquest cas amb cordes clàssiques. I al final, el "Ball de l'Àliga" de la Patum, s'ofereix amb solemnitat i entrega, combinant-se atre cop amb la sardana "Somni", que per Criatures ja és com un as en la màniga. El millor exemple que no hi ha res millor que mirar endins per anar pel món.


Marçal Ramon, Toni Xuclà i Ivó Jordà Foto: Josep Tomàs
 
Categorías: Música

Jordi Roura    8.may.2017 12:08    

Jordi Molina, coblístic desacoblat

JORDI Molina Coblístic tenora blog

Jordi Molina és un músic que toca la tenora.  És intèrpret i compositor amb un currículum impressionant.  Ha intervingut i col·laborat en nombroses cobles, orquestres i demés formacions.  En un moment determinat, va prendre la decisió de fer la seva música amb el seu instrument i sense límits ni etiquetes.  No pretén ser un heroi que obri camins, simplement un bon músic que ofereix al públic la seva obra.  La tècnica i maduresa li permeten adoptar aquesta actitud.  Una societat normal ha de permetre i promoure aquests gestos.

Avui al C.A.T. en parlarem amb ell i en Florenci Trullàs, músic pioner, d'una altra generació i amb unes idees que no contradiuen el plantejament de Molina. 

LOS COMODINES1970

 Los Comodines fundats el 1966 amb Florenci Trullàs

Slalom BLOG 

Slalom un altre grup modern amb Florenci Trullàs 

  Montgrins BLOG 

Florenci Trullàs a la Cobla Orquestra Montgrins

Florenci Trullàs violi 

Actualment Florenci Trullàs toca el violí en un grup de cançó marinera

Categorías: Música

Jordi Roura   20.abr.2017 12:41    

"Coblístics desacoblats" en directe al C.A.T. 2ª sessió

Segon round dels coblístics desacoblats                                           Jordi Martí Fabra

Florenci Trullàs i Jordi Molina, al segon programa en directe del 'Tradicionàrius a Ràdio 4'

Després de la gravació amb públic, el passat 30 de març, del programa 'Tradicionàrius a Ràdio 4', que va reunir sota el títol de Coblístics desacoblats els músics Esteve Molero, Xavi Torrent, Jordi Guixé i Jordi León, aquest dijous 20 d'abril arriba la segona part, amb la participació de dos cracks: Florenci Trullàs i Jordi Molina.
Florenci Trullàs

La cita és aquest dijous 20 d'abril a partir de les 19 h al CAT i l'entrada és lliure. La segona part dels Coblístics desacoblats, que l'espai Tradicionàrius a Ràdio 4 i Sons de la Mediterrània han programat dins del XXX Tradicionàrius, comptarà amb la participació d'un parell de músics de trajectòria dilatada i un munt d'experiències artístiques a dins, a fora i al voltant de la cobla: Florenci Trullàs i Jordi Molina.

Florenci Trullàs (Manresa, 1937) ha estat trompetista de la històrica cobla Montgrins i violinista de l'Orquestra del Gran Teatre del Liceu, entre altres. També ha escrit sardanes, ha estat molt implicat amb el món de les havaneres i ha format part de grups com Los Comodines i Slalom. La seva filla, Eva Trullàs, és una reconeguda cantant, que ha treballat en el camp dels músicals i també en projectes com l'Erotic-Giust deMarcel Casellas

Tres moments en la carrera de Florenci Trullàs: l'any 1953, al Palau de la Música, a punt d'entrar a l'Orquestra del Gran Teatre del Liceu; com a trompetista dels Montgrins, i tocant el violí amb el grup Slalom.

Per la seva banda, el tenorista Jordi Molina (Blanes, 1962) és ben conegut dels afeccionats a la bona música. Al llarg de la seva carrera, ha anat combinant l'estudi de la cobla i la tenora amb la participació en projectes vinculats a la música contemporània, el jazz, el folk... fins arribar a la conclusió que ell és, ni més ni menys, que un músic. Un músic que pot expressar-se de maneres ben diferents... La plasmació musical d'aquestes idees poden escoltar-se i gaudir-se al seu darrer disc, Matèria del temps (DiscMedi, 2016), un treball on la tenora sobrevola patrons musicals i territoris diversos, de l'Empordà al País Valencià, en companyia s'un sextet de categoria.
Categorías: Música

Jordi Roura   18.abr.2017 14:24    

"Coblístics desacoblats" en directe al C.A.T. 1ª sessió

Acords i desacords dels coblístics desacoblats

Esteve Molero, Xavi Torrent i Jordi Guixé, aquest dissabte al programa 'Tradicionàrius a Ràdio 4'

El passat dijous 30 de març la platea del CAT va acollir la gravació amb públic del programa Tradicionàrius a Ràdio 4. La gravació, amb les intervencions del director, trombonista i compositor Esteve Molero, el flabiolaire Xavi Torrent i el tenorista Jordi Guixé, s'emet aquest dissabte 1 d'abril (14 h).
Jordi Guixé, Esteve Molero, Jordi Roura, Jordi Martí Fabra i Xavi Torrent, al CAT Foto: Josep Tomàs

Aquesta va ser la primera de les dues sessions que, sota el títol 'Coblístics desacoblats', s'han programat en el 30è Festival Tradicionàrius, amb l'organtizació de Ràdio 4 i Sons de la Mediterrània. La segona serà el proper 20 d'abril i servirà per comentar els precedents històrics dels experiments que s'han fet al voltant de la cobla i els seus instruments.

A la primera trobada, Molero, Torrent i Guixé van explicar les motivacions de les seves creacions recents, però van debatre també sobre les singularitats i les perspectives que han acompanyat i que poden acompanyar instruments com la tenora i el flabiol quan s'acosten al llenguatge del jazz. A més, també va intervenir des del públic l'històric flabiolaire Jordi León. Va ser un debat interessant perquè, lluny de l'autocomplaença, es van mostrar punts de vista crítics i diversos al voltant de la música...
 
Una finestra al món del folk
El programa  Tradicionàrius , en conveni amb el  CAT, es pot escoltar cada dissabte a Ràdio 4, de 14 a 15 h, i es pot escoltar i descarregar a través d'internet aquí. A més, ofereix entrevistes en profunditat amb destacats artistes de l'escena folk i de la música popular catalana en col·laboració amb el web  Sons de la Mediterrània.
Categorías: Música

Jordi Roura   31.mar.2017 19:48    

"Coblístics Desacoblats" Capítol 3 XAVI TORRENT

Un flabiol inquiet       (Jordi Martí Fabra)

Xavi Torrent participarà aquest 30 de març a la trobada 'Coblístics desacoblats' al Tradicionàrius

El tercer convidat de la primera trobada Coblístics desacoblats, aquest 30 de març al CAT i dins el programa Tradicionàrius a Ràdio 4, és el flabiolaire Xavi Torrent, un músic que, a banda de participar en les aventures de la Cobla Sant Jordi, encapçala el grup de jazz amb flabiol Jazzcat. Parlem amb ell.
 
Xavi Torrent

SONS: Abans de publicar el disc de Jazzcat Sòl de flabiol (autoeditat, 2014), la feina amb una cobla com la Sant Jordi, sempre oberta a les experimentacions estilístiques, t'ha anat predisposant per al projecte de Jazzcat?
Xavi Torrent: Hi va haver diversos factors, però la feina amb la cobla hi va influir molt, sí. Especialment l'any 2013, quan vam fer la gravació amb el guitarrista flamenc Niño Josele, que em va marcar força. Després, l'any següent era el Tricentenari del 1714, i tenia ganes de fer una cosa així, una mica relacionada amb el país, i alhora amb els meus estudis de música moderna. Tot va anar confluint cap aquí.

Havies fet alguna cosa semblant abans?  Bé, uns anys abans, amb la Cobla Sant Jordi vam estrenar una obra per a piano i cobla amb Francesc Burrull, i allà ja vaig fer els primers solos una mica jazzístics amb el flabiol. Primer em va costar una mica, perquè és un llenguatge molt diferent, però a poc a poc m'hi he anat posant.

Des d'antic hi ha hagut precedents de flabiolaires fent jazz, però en general han estat fenòmens puntuals... Quina sensació tens sobre el moment pel qual passa l'instrument? Bé, la meva sensació és que van sorgint nous projectes, i que hi ha un camí que s'està fent amb certa continuïtat. Hi ha diversos exemples, l'orquestra Rufaca de Sergi Vergés, la Big Cat de Música Llatina, el treball que Els Francolinshan fet amb la Cobla Sant Jordi...

En aquest darrer projecte et deus haver sentit especialment acompanyat: el flabiolaire d'una cobla al costat de tota una orquestra protagonitzada per flabiols. Sí, i els arranjaments estan molt ben fets. Amb en Joan Moliner (flabiolaire i director d'Els Francolins) ens coneixem molt i m'ha interessat molt el que fa. En aquest treball em van deixar fer un solo jazzístic a "Franki Is Back in Town", un tema on expliquen que els francolins se'n van a la ciutat... entre uns i altres ens anem retroalimentant.

Tornant a Jazzcat, la necessitat d'haver de fer arranjaments per a un tipus de formació sobre la qual no hi ha gaire repertori suposa un esforç suplementari? Sí, en aquest sentit hi ha limitacions, però d'altra banda podem fer molts solos, provar idees... El disc es va basar en versions de temes populars, melodies tradicionals de pobles, i també algunes melodies que s'estaven perdent i que mirem de recuperar. Potser més endavant farem algun tema propi.
Categorías: Música

Jordi Roura   30.mar.2017 12:50    

"Coblístics Desacoblats" Capítol 2 JORDI GUIXÉ

De la cobla al sextet   (Jordi Martí Fabra)

Parlem amb Jordi Guixé, un altre dels participants a la trobada 'Coblístics desacoblats'

A Sons de la Mediterrània continuem presentant els participants a les trobades Coblístics desacoblats, impulsada al CAT pel programa Tradicionàrius a Ràdio 4. Avui, el tenorista Jordi Guixé (Puigverd d'Agramunt, 1986), que un bon dia va agafar una tenora una mica per casualitat... i ha acabat liderant un sextet de jazz amb tenora. 
Jordi Guixé Sextet

SONS: Després de tocar molts anys amb diverses cobles, vas publicar Silenci blanc (Right Here Right Now, 2014) al capdavant d'un sextet jazzístic. Com es va materialitzar aquest projecte?
Jordi Guixé: En acabar el grau superior de tenora a l'Esmuc, tenia molt clar que volia fer un projecte diferent. Amb l'Esteve Molero, amb qui som companys i molt amics, vam pensar-hi i vam acabar trobant aquest format de sextet de jazz. Pel tipus d'instrument que és la tenora, vam buscar temes melòdics del repertori clàssic del jazz, la bossa nova... tractats d'una manera diferent. El projecte tenia dues parts: la primera era la del sextet de jazz, i l'altra, de música de cambra. El resultat em va agradar molt i d'aquí en va sortir el disc.
 
El títol fa referència a una composició d'Esteve Molero. Aquesta peça té una història una mica llarga. Vaig començar a tocar amb la Jovenivola d'Agramunt, que dirigia Molero, i vam fer un projecte compartit amb un cor de veus búlgares. Es va dir Els sons ancestrals de la Mediterrània i el Mar Negre. Dins aquest espectacle ja hi havia la peça "Silenci blanc", que després s'ha anat modificant en diferents estils, i que al disc vam creure oportú d'arranjar per a sextet.

Algun cop has comentat que vas posar-te a tocar la tenora d'una manera una mica imprevista. Sí. A Agramunt, l'escola de cobla té molta tradició. Cap als 14 o 15 anys, jo havia estudiat clarinet i piano i calien músics per a la cobla. El director em va dir: tu què vols tocar? Jo vaig dir que la trompeta, però em va dir que no, que feien falta tenores i tibles. I vaig triar la tenora. Em va dir: la setmana que ve comences. I així vaig anar entrant-hi. Amb la cobla de seguida ja vas tocant pels pobles. Després vaig anar al Conservatori, amb el Jordi Figuerola, que em va animar a fer el grau superior a l'Esmuc. I ara sóc aquí.
 
La proliferació de propostes variades al voltant dels instruments de la cobla és un fet. Però tens la impressió que troben un ressò adequat o que es va obrint un espai per a aquests projectes?  La meva impressió és que costa, però que es va fent a poc a poc. La sardana és el món que és, amb els seus lligams, el seu mercat, etc. Quan mires de fer un concert diferent, no saps mai quin públic vindrà i què esperen. Hi ha músics com en Jordi Molina que porta molts anys treballant-hi i ha pogut traspassar fronteres. La tenora està molt vinculada a la sardana, i està bé, però també s'han d'anar obrint altres camins.
Categorías: Música

Jordi Roura   29.mar.2017 16:58    

"Coblístics Desacoblats" Capítol 1 ESTEVE MOLERO

Amb el cap i amb el cor      (per Jordi Martí Fabra)

Parlem amb Esteve Molero, un dels participants a la trobada 'Coblístics desacoblats' del Tradicionàrius

El proper dijous 30 de març el CAT acollirà la primera de les dues trobades Coblístics desacoblats, una gravació del programa Tradicionàrius a Ràdio 4 que servirà per reflexionar sobre nous horitzons per als instruments de la cobla amb músics de generacions diverses. Un d'ells serà Esteve Molero, impulsor de mil projectes de forta personalitat on sonen habitualment la cobla i el jazz.   
Esteve Molero

La trajectòria d'Esteve Molero (Vilafranca del Penedès, 1975) és rica en projectes que, entre la llibertat i l'heterodòxia, han connectat el món de la cobla i els seus instruments amb tota mena d'estils, instruments i ambients. "Per formació, sóc músic de jazz, vaig llicenciar-me en composició a Holanda i vaig viure molt de temps en aquell país. Quan vaig tornar, vaig decidir barrejar el meu bagatge amb instruments d'aquí, concretament els de la cobla, perquè quan era petitet, als deu anys, ja tocava sardanes amb cobla. De manera que es pot dir que tots aquests projectes responen a una vinculació emocional molt forta", explica el músic que treballa dirigint, escrivint, arranjant i fent sonar el seu trombó de pistons.

El seu pare, el gran periodista i melòman Eugeni Molero, té molt a veure en tota aquesta història de projectes aixecats amb el cap i amb el cor. "Ell va morir jove, quan jo era petit. Com a periodista, va publicar dos llibres importants sobre el món de la cobla, i em va transmetre un gran amor per la música d'aquest tipus de formació", comenta l'Esteve, que amb la complicitat de diversos intèrprets i formacions ha anat bastint al llarg dels anys àlbums i programes molt suggerents: les sardanes de Vicenç Bou revisitades, les precioses melodies de Nino Rota adaptades a la cobla, la relació de Manuel de Falla amb Catalunya, la música de compositors mig oblidats que van fer les Amèriques... Projectes originals que ell es planteja com: "Vies per explorar, projectes estèticaments diferenciats amb els quals pots enriquir el públic i els músics alhora. He intentat fer amb la cobla el que es fa en altres llocs amb altres formacions. De vegades es diu que el públic sardanista és tancat, però no és veritat. Si fas projectes amb un sentit, amb una manera respectuosa, i ho expliques bé, acaba arribant". 

De tota manera, quan se li demana si músics com ell, o Jordi Molina, o Jordi Guixé, estan eixamplant un espai creatiu per als instruments de cobla, la resposta és més escèptica: "Procuro no pensar en això, perquè aleshores potser ho deixaria córrer. Intento no avaluar els resultats del que he fet, sinó mirar endavant i fer coses, que ja és prou complicat. Si tenen èxit o no, el temps ho dirà...". De moment, com que Esteve Molero no para, ja té a punt un disc amb la Cobla Lluïsos de Taradell, que es publicarà el proper 6 de maig, que celebrarà el 140è aniversari d'aquesta agrupació i que repassarà la seva història a través d'un repertori ordenat cronològicament.
Categorías: Música

Jordi Roura   28.mar.2017 15:56    

Coblístics desacoblats. "Tradicionàrius a Ràdio 4", en directe al C.A.T.

Coblístics desacoblats

El programa 'Tradicionàrius a Ràdio 4' farà dos programes oberts al públic amb músics 'aventurers'

Avui no és estrany escoltar un flabiol fent jazz o una tenora distorsionada... però no sempre ha estat així. Per celebrar els 40 anys de Ràdio 4 i els 30 de Tradicionàrius, el programa Tradicionàrius a Ràdio 4 realitzarà dos programes oberts al públic amb instrumentistes que han obert nous camins de la cobla al més enllà. La cita és al CAT, el 30 de març i el 20 d'abril, de 19 a 20 h.
Jordi Molina serà un dels participants als programes especials de 'Tradicionàrius a Ràdio 4'

Instruments de la cobla que es llancen més enllà de la sardana, aventurant-se en els móns del jazz, l'experimentació contemporània o la música popular ballable. Aquestes aventures musicals, que els anys seixanta van ser fets puntuals sense gaire ressò, ara han adquirit una nova dimensió i una solidesa com mai abans no havien tingut.
 
Al primer programa, el 30 de març, hi haurà com a convidats tres protagonistes actuals d'aquest moviment: Jordi Guixé (tenora),  Esteve Molero (trombó i director) i Xavi Torrent (flabiol). El segon programa, el dia 20 d'abril, estarà dedicat als músics que els anys viutanta i noranta del segle passat van lluitar perquè l'escenari actual fos possible: Jordi León (flabiol i director) i Florenci Trullàs (trompeta). En aquesta segona sessió també hi serà un músic cabdal en tota aquesta història, el tenorista Jordi Molina, que representa l'enllaç entre els dos moments històrics. La seva incansable labor de recerca i promoció, lligada a la seva vàlua com a instrumentista, han permès que moltes iniciatives i territoris sonors s'obrissin a noves propostes que fa uns anys eren impensables.
Categorías: Música

Jordi Roura   22.mar.2017 16:57    

Marta y Micó a Ràdio 4

En Jordi Martí Fabra director de SONS DE LA MEDITERRÀNIA ens va presentar aquests dos artistes que venen del món de la docència.  Una sorpresa agradable i una conversa que va omplir tot el temps del programa. Reproduïm la seva presentació. 

 

Lletra i solfa, cançó i autor

El duet Marta y Micó passa pel programa 'Tradicionàrius a Ràdio 4' abans d'actuar al BarnaSants

Marta Boldú i José María Micó són Marta y Micó. El divendres 17 de febrer actuaran al Harlem de Barcelona presentant el disc Memoria del aire (Picap, 2015) en el marc del BarnaSants. Però abans, aquest dissabte 11 de febrer, passaran pel programa Tradicionàrius de Ràdio 4 per explicar com sorgeix la seva història i les seves cançons.


Vinculats a la la creació literària, l'ensenyament i l'edició, Marta Boldú i José Maria Micó han mantingut semptre "una vocació musical més o menys amagada". Fins que fa cosa de tres anys van començar a actuar. Després de gravar un primer disc centrat en tangos de lletres especialment valuoses -En una palabra (Picap, 2015), ara presenten Memoria del aire (Picap, 2016), un àlbum amb composicions pròpies, impregnades de patrons diversos, principalment llatinoamericans.

Abans d'actuar al Harlem, Marta y Micó protagonitzaran el programa Tradicionàrius de Ràdio 4 d'aquest dissabte 11 de febrer. Sonaran les seves cançons i es parlarà de tango, del pes de les lletres en les cançons, d'Atahualpa Yupanqui, de la relació entre la poesia cantada i la poesia escrita i la música tradicional, de Dylan i Brel, de Goyeneche i Amelita Baltar, de Serrat i Sabina, de Borges i la milonga... de música i literatura.
 
Podreu escoltar el programa a partir de dilluns 13 de febrer a  http://www.rtve.es/alacarta/audios/tradicionarius/
 
Categorías: Música

Jordi Roura   10.feb.2017 15:56    

Ferran Riera presenta EL GRUP DE FOLK-Crònica d'un esclat-

Aquest és el text que publica Jordi Martí Fabra a la revista digital SONS.  Ell és un dels protagonistes del programa.

Un grup peculiar i el seu cronista

El periodista Ferran Riera parla del Grup de Folk al programa 'Tradicionàrius a Ràdio 4'

Aquest divendres 3 de febrer al CAT de Gràcia (20 h), el periodista Ferran Riera presentarà el seu llibre El Grup de Folk. Crònica d'un esclat (Cossetània Edicions). I l'endemà, dissabte 4, passarà pel programa Tradicionàrius a Ràdio 4 per comentar aquest voluminós estudi que analitza d'on va sortir, com va ser i què va generar aquest col·lectiu musical.  
Consol Casajoana, Sisa, Maria del Mar Bonet i Albert Batiste, el 1968 al Parc de la Ciutadella

Enguany es commemoren els cinquanta anys de la fundació del Grup de Folk. El festival Tradicionàrius, a banda d'organitzar una arrossada oberta a tots aquells que van formar d'alguna de les agrupacions que van sorgir a partir del Grup de Folk arreu del territori, ha organitzat una presentació del llibre de Riera per a aquest 3 de febrer amb l'assistència de bona part dels integrants de l'històric col·lectiu. L'acte estarà conduït per Pau Riba, que farà d'entrevistador de l'autor del llibre, i portarà a més l'actuació de Jaume Arnella.

L'endemà, dissabte 4 de febrer, Ferran Riera serà el protagonista del programa Tradicionàrius a Ràdio 4, amb una extensa entrevista on explicarà com ha elaborat aquest voluminós estudi que, construït a partir d'entrevistes i documentació diversa, explica quines circumstàncies històriques van fer possible la irrupció del Grup de Folk, com va ser la seva fugaç trajectòria i com van evolucionar els seus integrants, obrint camins que passen per la música progressiva, el rock i el folk, i condueixen d'una manera o una altra cap a la música catalana actual. I per descomptat, al programa també hi sonaran les cançons del Grup de Folk.
Categorías: Música

Jordi Roura    3.feb.2017 12:06    

Jordi Roura

Bio Tradicionàrius

Blog del programa Tradicionàrius on trobaràs tota la informació de la música tradicional al nostre país. Activitats, entrevistes i molta música en viu. Tradicionparius és el programa germà del festival internacional de folk que organitza el Centre Artesà Tradicionàrius
Ver perfil »

Síguenos en...