« Club Trébol cara al públic 30 juny 2009 (2ª part) | Portada del Blog | HUAPACHÁ COMBO, 26 anys de música i humor »

Directors musicals discogràfiques 60's i 70's a Barcelona (1ª i 2ª part)

 

 El diumenge 10 de novembre s'emet la primera part d'un Club Trébol especial dedicat a conèixer el món de les principals discogràfiques del nostre país els anys 60 i 70 del segle XX, a través de tres Directors Musicals que ens expliquen les seves experiències.

Directors musicals discogràfiques 3 BLOG

Joan Barcons de Discos Belter, Alfred Domènech de La Voz de su Amo-EMI i Francesc Burrull de Discos Concèntric als estudis de Ràdio 4.

  LATIN QUARTET_1962 BLOG 

1962 Burrull pianista integrant del grup de música ballable Latin Quartet 

  Guillem d'efak BLOG

Director musical de l'editora en català Discos Concèntric produeix el primer disc del mallorquí Guillem d'Efak

Guillermina Motta BLOG

Als seus discos com aquest de Guillermina Motta té cura de fer sortir els noms, cognoms i instrument de cada músic que intervé.

Serrat BLOG

També treballa per Edigsa i fa arranjaments dels primers grans èxits de Joan Manuel Serrat com Paraules d'amor i Si em mor de Raimon, entre d'altres.

Burrull a Movieplay BLOG

Al mateix temps fa encàrrecs per altres cases com la madrilenya Movieplay on versiona amb orgue The Beatles, Rolling Stones, Adamo i els èxits de l'estiu.

Lita Torelló BLOG

A Concèntric escriu cançons amb Josep Maria Espinàs i Jordi Sarsanedas per a Lita Torelló 

Lluís Llach BLOG

Fa els arranjaments i dirigeix les primeres produccions de Lluís Llach: L'estaca, El bandoler, etc.

Big Band de Barcelona BLOG

Forma la Big Band de Barcelona amb músics del Sindicat Musical de Catalunya i enregistren un disc on Belter els tracta com un cover i no posa cap mena de crèdit a la tapa.

Laura Simó i Burrull BLOG

Gairebé cinquanta anys després, Francesc Burrull reprén els arranjaments que havia fet per a Joan Manuel Serrat, en fa una reducció a piano i enregistra dos discos amb la cantant Laura Simó i munten una gira de concerts que passegen amb èxit pel país.

Directors musicals discogràfiques 2 BLOG

Alfred Domènech, director de l'orquestra del programa Fantasía de RNE-Barcelona i del conjunt del Festival de la Canción Mediterránea accedeix a la Direcció Musical de La Voz de su Amo on hi ha els millors artistes del moment.  El seu interès per a renovar li porta problemes amb la Direcció Artística de la casa. Posar violins a la versió Ma vie de Los Mustang, va significar la dimisió d'Alain Milhaud i el seu reforçament.

Los-mustang-mia-vida-ma-vie-regalBLOG

Cada estiu ha de muntar conjunts i orquestres per a versionar els èxits més comercials.

  Alfredo Domenech - Top of the Pops BLOG

 

Éxitos del 66 Alfredo Doménech BLOG

Éxitos del 67 Alfredo Doménech BLOG

Malgrat tot, pot signar els treballs i treballar en bones condicions amb els músics que anirà renovant.  Seu és el mèrit d'haver incorporat a les sessions músics de noves generacions com Manel Camp, Santi Arisa, Kitflus, JM Bardagí, Francis Rabassa...

Alfredo Domenech EP

Directors musicals discogràfiques BLOG 4

 Joan Barcons, intèrpret d'oboè, accedeix a Discos Belter on s'hi està, en exclusiva, vint anys ininterromputs.  La seva empresa és una editora sòlida amb objectius clarament comercials.  Ha de mostrar una gran versatilitat arranjant i dirigint un espectre tan ampli com Mi carro de Manolo Escobar, les sardanes cantades de Salomé i versions orquestrals de bandes sonores de pel·lícules.  Compta amb un estudi i un equip de tècnics i músics propi.  Aquest sistema de treball és únic al nostre país.  Té l'honor de dirigir l'orquestra d'Eurovisió en dues ocasions.

Salomé Single BLOG

Salomé elogia Joan Barcons per la seva professionalitat i bon tracte en els molts discos que van fer amb ell dirigint gran orquestra.

Manolo Escobar

L'enregistrament dels discos de Manolo Escobar era una labor delicada per a no trencar el caire espontani del seu estil i al mateix temps enriquir-lo musicalment.  Un exercici que el Mestre Barcons va realitzar amb èxit durant molts anys i que va generar anècdotes que ens explica.

Orquestra Belter

 A Belter no es tenia gaire en compte el paper del músic i molts discos sortien anònims. 

 

Henry Solomon Orquestra

 Encara pitjor, hi havia el costum de posar noms inventats que sonessin exòtics i comercials a les produccions que executava Joan Barcons.  Va arribar a tenir una llarga col·lecció de pseudònims com aquest inexistent Henry Solomon, sense que tingués opció d'opinar.

 

Directors musicals discogràfiques 1 BLOG

Amb el suport de la societat de gestió

Logo AIE oficial en català BLOG



1 Comentarios

Quiero felicitar al maestro Domenech por su gran aportación a las producciones musicales de los mejores momentos de Bruno lomás

Los comentarios de esta entrada están cerrados.

Jordi Roura


Jordi Roura presenta CLUB TREBOL en Radio 4. El 'Club Trébol' va ser un local de Barcelona on als anys 40 van coincidir actuant diverses generacions de músics catalans d’abans i després de la guerra. El nom d’aquesta sala popular ens ha semblat oportú per a un programa que fa un recorregut per la biografia i l’obra dels protagonistes de la música del nostre país al segle XX, des de principi dels anys 30 fins a finals dels 70. Sentirem la veu dels propis músics, altres testimonis de l’època i es pot trobar al blog material gràfic i petites filmacions que s’han fet expressament per aquest programa. “Club Trébol” està basat en el treball Noms Propis-Músics Catalans del segle XX de Jordi Roura que es pot consultar a la Mediateca de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC).
Ver perfil »

Síguenos en...