Veus femenines-1 (1924-1971)
Catorze clàssics ballables del segle XX
El Club Trébol fa una passejada per les grans veus femenines de la música popular catalana
El Club Trébol de Ràdio 4 d'aquest dissabte 5 d'octubre farà un passeig per grans veus femenines de la música popular catalana a través de catorze clàssics que han triomfat als teatres del Paral·lel, a les ràdios dels celoberts, als festivals i als envelats de poble.
Pilar Alonso
El viatge arrencarà el 1924 amb "L'autobús", fox-trot en català popularitzat per la diva menorquina Pilar Alonso, i farà parades al 1932 (amb un altre fox-trot, "Sota el paraigua", cantat per Rosita Vernis), al 1941 (amb la celebèrrima i descarnada "Tatuaje", de la valenciana Concha Piquer), al 1942 (amb el swing orquestral de "Sucedió en abril", escrita per Manuel Palos i interpretada per la barcelonina Rina Celi, 'la primera vocalista hot de España'), al 1943 (amb el líric i bucòlic "La flor de la nieve", gravat per Lina Dalvi), al 1947 (amb Lolita Garrido, 'la núvia del swing' nascuda a Manises, anticipant-se en un any a l'arribada de la tele amb el mambo "La televisión"), al 1949 (amb "Maria Dolores" interpretada per la genial vilafranquina Gloria Laso), al 1953 (tornant a Lolita Garrido i la seva versió d'"El baiao de Anna", que Silvana Mangano va popularitzar a través de la pel·lícula Anna), al 1958 (amb Gloria Lasso triomfant a França amb el txa-txa-txà "Cachito"), al 1961 (amb la versió 'barcelonina' de l'eurovisiva "Nous les amoreux", a càrrec de la cantant Gelu, i una altra versió ieiè amb la mateixa artista, el "Dime por qué" del Dúo Dinámico, on Gelu es va doblar la pròpia veu), al 1964 (amb el "Tot el que sóc", de Josep Maria Andreu i Lleó Borrell, que Franciska va presentar al Festival de Mallorca), al 1965 (amb la "Poupée de Cire" de France Gall, versionada al català per Renata), al 1968 (amb la triomfant versió castellana que Lita Torelló va fer de la samba "Incendio en Rio" i, finalment al 1971, (amb Amparo Granados cantant "Aurora" al capdavant del trio Alicia y Nubes Grises).
El viatge arrencarà el 1924 amb "L'autobús", fox-trot en català popularitzat per la diva menorquina Pilar Alonso, i farà parades al 1932 (amb un altre fox-trot, "Sota el paraigua", cantat per Rosita Vernis), al 1941 (amb la celebèrrima i descarnada "Tatuaje", de la valenciana Concha Piquer), al 1942 (amb el swing orquestral de "Sucedió en abril", escrita per Manuel Palos i interpretada per la barcelonina Rina Celi, 'la primera vocalista hot de España'), al 1943 (amb el líric i bucòlic "La flor de la nieve", gravat per Lina Dalvi), al 1947 (amb Lolita Garrido, 'la núvia del swing' nascuda a Manises, anticipant-se en un any a l'arribada de la tele amb el mambo "La televisión"), al 1949 (amb "Maria Dolores" interpretada per la genial vilafranquina Gloria Laso), al 1953 (tornant a Lolita Garrido i la seva versió d'"El baiao de Anna", que Silvana Mangano va popularitzar a través de la pel·lícula Anna), al 1958 (amb Gloria Lasso triomfant a França amb el txa-txa-txà "Cachito"), al 1961 (amb la versió 'barcelonina' de l'eurovisiva "Nous les amoreux", a càrrec de la cantant Gelu, i una altra versió ieiè amb la mateixa artista, el "Dime por qué" del Dúo Dinámico, on Gelu es va doblar la pròpia veu), al 1964 (amb el "Tot el que sóc", de Josep Maria Andreu i Lleó Borrell, que Franciska va presentar al Festival de Mallorca), al 1965 (amb la "Poupée de Cire" de France Gall, versionada al català per Renata), al 1968 (amb la triomfant versió castellana que Lita Torelló va fer de la samba "Incendio en Rio" i, finalment al 1971, (amb Amparo Granados cantant "Aurora" al capdavant del trio Alicia y Nubes Grises).
0 Comentarios