« Ricard Roda, saxo i més | Portada del Blog | Guitarres a Barcelona »

Pedro Javier González, guitarrista barceloní

Una guitarra al servei de la música

Aquest dissabte 7 de desembre visita el Club Trébol de Ràdio 4 un guitarrista transversal molt lligat a l'escena barcelonina. Ha acompanyat a grans veus i ha format part de grups arxipopulars, però des de fa poc més de deu anys s'ha concentrat en el seu instrument. És Pedro Javier González.
Pedro Javier González Foto: Arxiu del músic

Pedro Javier González (Barcelona, 1962) va començar a aficionar-se a la guitarra quan la seva família materna, que eren fusters i els agradava molt la música, es feien ells mateixos els instruments. A la casa familiar de Molinicos, a la serra del Segura, va trobar la guitarra i va conèixer la música com 'un sistema de comunicació emocionant'.

En tornar a Barcelona, van comprar-li la seva primera guitarra i va posar-se a aprendre, i també a actuar fent duo amb Pepe Camacho o acompanyant el cantant de Mataró Genís Mayola. També tocaven al carrer, i allà va ser on els va escoltar la germana de Toti Soler, que els va posar en contacte amb aquest gran guitarrista, amb el qual Pedro Javier González va tocar durant quatre anys.

Un altre gran pas en la seva carrera va ser el que va dur-lo a formar part durant una dècada del grup de pop-rock El Último de la Fila, i, posteriorment, encara deu anys més amb el cantant d'aquest grup quan va iniciar la seva carrera en solitari, Manolo García. En paral·lel, però, Pedro Javier no es va quedar quiet: va gravar una sèrie de discos amb versions guitarrístiques de clàssics del pop-rock internacional, va publicar discos amb peces pròpies, va muntar un trio ben compenetrat amb el percussionista Roger Blàvia i Toni Terré, va continuar amb la seva passió per la feina de músic d'estudi i va participar també en alguns discos de Joan Manuel Serrat. Fins que va arribar un punt en què va deixar aparcar una mica tota aquesta activitat per concentrar-se en l'aprenentatge al més profund possible del seu instrument. De totes aquestes experiències en parlarà Pedro Javier González aquest dissabte 7 de desembre al programa Club Trébol de Ràdio 4. 

 

0 Comentarios

Esto es solo una previsualización.Su comentario aun no ha sido aprobado.

Ocupado...
Your comment could not be posted. Error type:
Su comentario ha sido publicado. Haga click aquí si desea publicar otro comentario

Las letras y números que has introducido no coinciden con los de la imagen. Por favor, inténtalo de nuevo.

Como paso final antes de publicar el comentario, introduce las letras y números que se ven en la imagen de abajo. Esto es necesario para impedir comentarios de programas automáticos.

¿No puedes leer bien esta imagen? Ver una alternativa.

Ocupado...

Mi comentario

Jordi Roura


Jordi Roura presenta CLUB TREBOL en Radio 4. El 'Club Trébol' va ser un local de Barcelona on als anys 40 van coincidir actuant diverses generacions de músics catalans d’abans i després de la guerra. El nom d’aquesta sala popular ens ha semblat oportú per a un programa que fa un recorregut per la biografia i l’obra dels protagonistes de la música del nostre país al segle XX, des de principi dels anys 30 fins a finals dels 70. Sentirem la veu dels propis músics, altres testimonis de l’època i es pot trobar al blog material gràfic i petites filmacions que s’han fet expressament per aquest programa. “Club Trébol” està basat en el treball Noms Propis-Músics Catalans del segle XX de Jordi Roura que es pot consultar a la Mediateca de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC).
Ver perfil »

Síguenos en...

Últimos comentarios